Zimowe trasy biegowe. Tatry Zachodnie #2

Zimowe trasy biegowe. Tatry Zachodnie, Dolina Małej Łąki

Tatry Zachodnie, Dolina Małej Łąki

W poprzednim wpisie opisałam zimowe trasy w Dolinie Chochołowskiej, pisałam też o bezpieczeństwie. Kolej na zimowe trasy biegowe w Dolinie Kościeliskiej i Dolinie Małej Łąki.

Dolina Kościeliska

Do Schroniska na Hali Ornak
  • 13,5 km, +500/-500 m – link do trasy
  • łatwa wycieczka, dla początkujących biegaczy, dla zaawansowanych jako szybki trening
  • przebieg trasy: start i meta w Kirach u wylotu Doliny Kościeliskiej, biegniemy szeroką drogą (szlak zielony) do schroniska na Hali Ornak, a stamtąd czarnym szlakiem do Smreczyńskiego Stawu (1227 m), powrót tą samą drogą
  • warunki: szeroka droga, niewielkie nachylenie, ubity śnieg, przy małej ilości ściegu zdarza się oblodzenie, mogą przydać się raczki
Przez Iwaniacką i Kominiarską Przełęcz
  • 19,5 km, +1000/-1000 m – link do trasy
  • dla zaawansowanych biegaczy
  • przebieg trasy: start i meta w Kirach u wylotu Doliny Kościeliskiej, Doliną Kościeliską biegniemy do schroniska na Hali Ornak (szlak zielony), dalej podbiegamy żółtym szlakiem na Iwaniacką Przełęcz (1459 m) i zbiegamy do Doliny Chochołowskiej (można też podbiec 2 km w górę do schroniska na Polanie Chochołowskiej), dalej zbiegamy Doliną Chochołowską (szlak żółty) i po ok 1 km skręcamy w prawo w Ścieżkę nad Reglami (szlak czarny), która wiedzie na Kominiarską Przełęcz (1307 m), zbiegamy z przełęczy do Niżnej Kominiarskiej Polany, a następnie skręcamy w lewo w żółty szlak i zbiegamy do Doliny Lejowej, na końcu zbiegu skręcamy w prawo w Drogę Pod Reglami do Kir
  • warunki: trasa miejscami wymagająca, strome podejście na Iwaniacką Przełęcz, przy nowych opadach śniegu szlak może nie być przetarty i trzeba torować, podobnie może być na Ścieżce nad Reglami przez Przełęcz Kominiarską; natomiast przy małej ilości śniegu może występować oblodzenie, warto wtedy zabrać raczki
Trasy biegowe w Tatrach, Wielka Polana Małołącka

Wielka Polana Małołącka

Dolina Małej Łąki

Przysłop Miętusi i Wielka Polana Małołącka
  • 7,5 km, +420/-420 m – link do trasy
  • dla początkujących biegaczy
  • przebieg trasy: start i meta u wylotu Doliny Małej Łąki; biegniemy w prawo czarnym szlakiem Drogą pod Reglami, po ok 2 km dobiegamy do skrzyżowania z czerwonym szlakiem na Staników Żleb, podbiegamy pod górę na Wyżnie Stanikowe Sedlo i zbiegamy na Przysłop Miętusi (1190 m), gdzie czekają nas piękne widoki, dalej kierujemy się czarnym szlakiem na Wielką Polaną Małołącką (kolejne widoki), skąd zbiegamy łatwym technicznie zbiegiem do wylotu Doliny Małej Łąki (szlak żółty)
  • warunki: szlaki te są z reguły wydeptane przez turystów, może występować oblodzenie przez Staników Żleb, gdzie czeka nas strome podejście i stromy zbieg, mogą przydać się raczki
Na Przełęcz w Grzybowcu
  • 10 km, +540/-540 m – link do trasy
  • dla średniozaawansowanych biegaczy
  • przebieg trasy: start i meta u wylotu Doliny Małej Łąki; biegniemy żółtym szlakiem a następnie niebieskim na Przysłop Miętusi (1190 m), dalej czarnym szlakiem przez Wielką Polaną Małołącką na Przełęcz w Grzybowcu (1311 m, powyżej szlak prowadzący na Giewont jest zamknięty od 1 grudnia do połowy maja), z Grzybowca zbiegamy czerwonym szlakiem do Polany Strążyskiej i dalej w dół Doliną Strążyską do Drogi pod Reglami, tam skręcamy w lewo i Drogą pod Reglami wracamy do wylotu Doliny Małej Łąki (szlak czarny)
  • warunki: szlaki te są z reguły wydeptane przez turystów, często występuje  oblodzenie na zbiegu z Przełęczy w Grzybowcu, polecam raczki
Trasy biegowe w Tatrach, Przysłop Miętusi

Przysłop Miętusi

Przez Kalatówki i Ścieżką nad Reglami
  • 13 km, +710/-710 m – link do trasy
  • dla średniozaawansowanych biegaczy
  • przebieg trasy: start i meta Rondo Jana Pawła II w Zakopanem; biegniemy do Kuźnic a następnie niebieskim szlakiem na Kalatówki (1200 m), stamtąd kierujemy się na Ścieżkę nad Reglami (czarny szlak) przez Przełęcz Białego (1307 m), Czerwoną Przełęcz (1301 m) i dalej do Polany Strążyskiej, zbiegamy Doliną Strążyską (czerwony szlak) do Drogi pod Reglami, tam skręcamy w prawo i Drogą pod Reglami wracamy do punktu początkowego
  • warunki: na Ścieżce nad Reglami często występuje oblodzenie, polecam raczki

Może Cię również zainteresować

Brak odpowiedzi do "Zimowe trasy biegowe. Tatry Zachodnie #2"